Român care a construit mașina viitorului. Folosește aerul comprimat și atinge viteze extraordinare

Prototipul autovehiculului inventat de românul Adrian Rosca este echipat cu un mecanism nou de propulsie, denumit ROS-MAR H. Inventatorul vrea ca mașina viitorului să doboare recordurile mondiale deținute de autovehicule cu deplasarea pe roti, senile sau sine.

„Primele recorduri pe care le vom spulbera vor fi cele ale secundei si acceleratiei de la 0 la 100 km/h, detinute de Dragster. Sistemul ROS-MAR H, se poate aplica pe toate tipurile de autovehicule”, spune Rosca.

Inventatorul caută sponsori care să-i asigure 60.000 de euro cu care sa puna sistemul ROS-MAR H la scara reala pentru a putea fi omologat pe diverse vehicule.

„Mașina viitorului va avea roti libere, fara nici un pinion pe ele… va permite schimbare de sens de mers instantanee. Aceasta este metoda prin care vom dobori recordul mondial la plecare de pe loc, vom depasi Dragster-ul American, care atinge 100 de km/h ora in vreo patru zecimi de secunda. Noi vrem sa producem in Romania un vehicul la scara larga care sa atinga 100 de km/h intr-o zecime de secunda. Se poate cu metoda aceasta. Secretul sta in blocare. In faptul ca masina se poate bloca la sol. Prismele sunt reale sau ipotetice. Se coboara prismele de blocare, se blocheaza, iar apoi aerul comprimat impinge vehiculul. Asta e metoda care va dobori recordul de viteza!”, explica Adrian Rosca.

Adrian Rosca, inventatorul sistemului ROS-MAR H, inregistrat de anul trecut la OSIM, a castigat pentru al doilea an consecutiv Medalia de Aur la Salonul International de Inventica „EuroInvent 2017 – Iasi” pentru aceasta inventie.

Sistemul ROS-MAR H (RosMar Hreasca) se bazeaza pe calarea automata a rotilor masinii, adica blocarea automata, convenabila. Soferul poate sa-si caleze orice roata vrea.

„ Inseamna ca rotile calate vor impinge rotile ramase libere si acesta este sistemul inventat de mine. Mai pe intelesul multor oameni, sistemul meu blocheaza rotile – in special cele din spate sau chiar mai multe roti, iar acestea, actionate de sofer, prin sistemul meu, vor impinge roata libera sa treaca peste orice obstacol. RosMar Hreasca poate fi facut in doua sisteme: sistem secvential si sistem liniar.

In sistemul secvential miscarea se face in trepte: se caleaza o parte din roti si le obliga pe cele ramase libere sa inainteze. Dupa care acestea vor fi si ele calate convenabil si le vor trage pe celelate dupa ele. Si apoi se face din nou miscarea, pana cand poate fi trecut obstacolul – panta, rampa, groapa, etc. Nu conteaza gradul pantei, poate fi de 50 – 60 de grade inclinatie, poate depasi orice: polei, zapada, noroi, groapa, copaci cazuti, etc. Este aplicabila la ambulante, care se confrunta cu aceasta problema, la masini de pompieri, la masini militare, la tractoare, la masinile de off road, care raman impotmolite in noroaie, vor iesi foarte usor din orice obstacol, cu acest sistem pe masini.

Sursa: caplimpede.ro

loading...
loading...
traduceri autorizate Iasi
body-uri bumbac copii
inchiriere cabina foto
realizare site web
all night escort amsterdam - transport auto germania romania
cazare eforie nord

body-uri bumbac bebelusi
usi de garaj Calarasi
inchirieri apartamente Iasi
cabinet kinetoterapie Bucuresti